Τη Δευτέρα, 30 Σεπτεμβρίου 2024, τέθηκε σε λειτουργία η νέα πλατφόρμα id.gov.gr. Μέσω αυτής, οι πολίτες μπορούν να προγραμματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητας ή την αντικατάστασή της λόγω αλλαγής στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας.
Αναλυτικά, η διαδικασία για τον προγραμματισμό του ραντεβού μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr:
- Είσοδος στην πλατφόρμα: Ο πολίτης επισκέπτεται την πλατφόρμα id.gov.gr και συνδέεται κάνοντας χρήση των κωδικών taxisnet.
- Επιλογή υπηρεσίας: Αφού συνδεθεί, επιλέγει την υπηρεσία για την έκδοση νέας ταυτότητας ή αντικατάστασής, ανάλογα με την ανάγκη (αλλαγή στοιχείων, λήξη ισχύος, φθορά ή παλαιότητα).
- Επιλογή Αρχής Έκδοσης: Ο πολίτης επιλέγει την Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση της μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα.
- Επιλογή ημέρας και ώρας: Επιλέγει την ημέρα και την ώρα του ραντεβού από τη λίστα διαθεσιμότητας, βάσει των προτιμήσεων του.
- Αυτόματη άντληση στοιχείων: Τα στοιχεία του πολίτη αντλούνται αυτόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Εάν τα στοιχεία δεν είναι επικαιροποιημένα, μπορούν να διορθωθούν μέσω της εφαρμογής κατά την αίτηση.
- Λήψη επιβεβαίωσης: Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο πολίτης λαμβάνει ένα επιβεβαιωτικό email με τις λεπτομέρειες του ραντεβού και τα στοιχεία της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει.
- Διαχείριση ραντεβού: Ο πολίτης έχει τη δυνατότητα να επαναπρογραμματίσει ή να ακυρώσει το ραντεβού, εφόσον το κάνει τουλάχιστον μία ώρα πριν την προγραμματισμένη ώρα.